Wanneer er iets bijzonders gebeurt in uw bedrijf, denkt u dan wel eens: ‘Daar moeten we een filmpje van maken!’?

U wilt het sowieso graag communiceren en natuurlijk is er nog altijd het oude, vertrouwde persbericht. Een pakkende, informerende tekst met een paar sprekende foto’s werkt nog steeds prima en is niks mis mee. 

Het blijft echter tot de verbeelding spreken en is dus beperkt tot het inlevingsvermogen van de lezer. Video heeft de kracht om verder te gaan waar tekst en foto’s stoppen. Het voegt naast beleving extra lading toe en kan het verschil zijn tussen ‘interessant’ en ‘Wauw!’

Een paar voordelen op een rij;

  • Bewegende beelden hebben meer impact dan een stilstaande foto
  • Beeld en geluid verhogen de beleving van uw boodschap
  • U kunt uw doelgroep op meer persoonlijke manier benaderen
  • Video is beter meetbaar dan een artikel in een krant of tijdschrift
  • Dankzij YouTube, Facebook, LinkedIn en andere digitale platforms wordt uw boodschap minder snel vergeten.

Zeker, een persbericht is veelal gratis en een filmpje kost geld. Maar wat doet u liever? Teruglezen wat voor bijzonders er in uw bedrijf is gebeurd of wilt u het nog eens ‘beleven’? Zo heel erg duur hoeft een kort filmpje trouwens niet te zijn.

Empirical Video levert betaalbare videocontent.